تحصیل در نروژ

بازدید: 423 بازدید
تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین‌ المللی یک تجربه متفاوت و جذاب است. یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد آموزش عالی در نروژ، شهریه های اندک و یا رایگان تحصیلی می باشد. این امکان برای دانشجویان جهانی فراهم شده است تا در دانشگاه‌ های معتبر نروژ به تحصیل بپردازند بدون این که نگران هزینه‌ های زیادی برای شهریه باشند. همچنین، آموزش در نروژ به زبان انگلیسی انجام می‌ شود، که برای دانشجویان بین‌ المللی زبان انگلیسی نقطه قوتی مهم است.

در کنار این، نظام آموزشی نروژ تأکید زیادی بر انعطاف‌ پذیری و مشارکت دانشجویان دارد. دانشجویان در این جا تشویق به انجام پروژه‌ های گروهی، نظرسنجی‌ ها و فعالیت‌ های علمی می‌ شوند. این رویکرد تعلیمی باعث ارتقاء تفکر انتقادی و توانمندی‌ های ارتباطی دانشجویان می‌ شود. به طور کلی، تحصیل در نروژ فرصتی فوق‌ العاده برای دانشجویان جهانی است که می‌ خواهند در یک محیط دوستانه و متنوع، به دنبال ارتقاء دانش و توانمندی‌ های خود باشند.

تحصیل در نروژ در مقاطع مختلف به چه صورت است؟

1- مقطع مدرسه

تحصیل در نروژ در مدرسه، با وجود سیستم تعلیماتی گسترده و گوناگون، یک فرصت منحصر به فرد برای دانش‌ آموزان بین‌ المللی فراهم کرده است. سیستم تعلیماتی نروژ به سه مرحله اصلی تقسیم می‌ شود: مقطع ابتدایی که از 6 سالگی شروع و تا 13 سالگی ادامه دارد، مقطع متوسطه از 13 تا 16 سالگی و کالج دبیرستانی که از 16 سالگی شروع شده و تا 19 سالگی ادامه دارد.

تا سن 16 سالگی تحصیلات اجباری است و پس از آن دانش‌ آموزان می‌ توانند به صورت قانونی تا سه سال دیگر را برای آماده‌ سازی برای تحصیلات عالی در سطوح بالاتر انتخاب کنند.

در مقطع دبیرستان، مدارس نروژ با داشتن یک سیستم یکپارچه، آموزش‌ های عمومی و نظری را به طور متوازن با آموزش‌ های حرفه‌ای ترکیب می‌ کنند. دانش‌ آموزان برای ورود به دبیرستان‌ های سطوح بالاتر باید نمرات خوبی داشته باشند. این مرحله 3 سال طول می‌ کشد و از سال هشتم تا دهم شامل می‌ شود. همچنین، دانش‌ آموزان از سال هشتم به بعد یک زبان دیگر را نیز یاد می‌ گیرند.

برای دانش‌ آموزان بین‌ المللی، امکان اخذ ویزای تحصیلی نیز وجود دارد. افراد زیر 18 سال می‌ توانند در مدارس بین‌ المللی نروژ تحصیل کنند، با این حال باید دارای قیم و سرپرستی در این کشور باشند. پروسه اخذ ویزای تحصیلی برای مدارس ممکن است چالش‌ هایی داشته باشد، اما انتخاب کشوری که با شرایط آب و هوایی و فرهنگی دانش‌ آموز سازگار باشد، می‌ تواند به آینده‌ی تحصیلی و شغلی افراد کمک کند.

تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

2- مقطع کارشناسی

تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ های نروژ فرصتی منحصر به فرد برای دانش‌ آموزان بین‌ المللی به وجود می‌ آورد. برنامه‌ های آموزشی متنوعی در این مقطع در دسترس هستند، این امکان را به داوطلبان می‌ دهد تا بر اساس علاقه‌ های شخصی خود رشته تحصیلی مناسب را انتخاب کنند. افرادی که برای تحصیل در کارشناسی نروژ درخواست ویزای تحصیلی می‌ دهند، باید حداقل 30 واحد درسی در مقطع تحصیلی لیسانس را در کشور خود گذرانده یا دارای مدرک فوق‌ دیپلم باشند. پس از این مرحله، می‌ توانند درخواست پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی نروژ را انجام دهند.

اگرچه تحصیل در کارشناسی در نروژ برای دانش‌ آموزان رایگان است، اما متقاضیان باید پیش از ورود به دانشگاه، یک دوره یک ساله زبان نروژی را فرا گیرند. پس از اتمام دوره زبان، این افراد قادر به ورود به دانشگاه‌ های نروژ هستند. تحصیل در برخی از رشته‌ ها به زبان انگلیسی و در بیش تر رشته‌ ها به زبان نروژی امکان‌ پذیر است. برای اخذ پذیرش، معمولاً نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با امتیاز 5.5 تا 6 یا مدرک زبان نروژی در سطح حداقل 3 است. مدت زمان دوره کارشناسی نیز 3 سال می‌ باشد.

هرچند هزینه تحصیل در کارشناسی در نروژ رایگان است، اما این الزام وجود دارد که دانش‌ آموزان قبل از شروع دوره تحصیلی، یک سال به یادگیری زبان نروژی اختصاص دهند. این اقدام برای افراد می‌ تواند یک چالش مهم باشد. پس از مهارت زبان، دانش‌آموزان می‌ توانند وارد دوره کارشناسی در دانشگاه‌ های نروژ شوند. این امکانات و اقدامات درجه اول برای دانش‌ آموزان بین‌ المللی فراهم شده‌اند تا تجربه تحصیل در یک کشور پویا و پیشرو را به دست آورند.

3- مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ به دانش‌ آموزان بین‌ المللی فرصتی می دهد تا به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. برنامه‌ های آموزشی این مقطع به زبان نروژی و انگلیسی ارائه می‌ شوند. هرچند هزینه تحصیل در این مقطع برای دانشجویان رایگان است، اما برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ باید حدود 10 الی 12 هزار یورو را در حساب بانکی خود در سفارت نروژ اثبات کنند. متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی باید دارای مدرک زبان مانند آیلتس با نمره 6 و نیم یا معادل تافل باشند.

طول دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ های نروژ معمولاً 1 تا 2 سال می‌ باشد. در برخی از رشته‌ ها، درس‌ ها به زبان نروژی ارائه می‌ شوند، در این صورت دانش‌ آموزان باید یک دوره یک ساله زبان نروژی را قبل از ورود به دانشگاه پشت سر بگذارند. همچنین، افرادی که قصد اخذ ویزای تحصیلی نروژ در این مقطع را دارند، باید در مقطع لیسانس در همان رشته فارغ‌ التحصیل شده باشند. داشتن معدل بالای 16 می‌ تواند شانس افزایشی برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به دنبال داشته باشد.

تحصیل در مقطع دکتری نیز از جمله گزینه‌ های پیشرفته در آموزش عالی نروژ است.

4- مقطع دکتری

علاقه‌ مندان به دنیای تحصیلات عالی می‌ توانند در جستجوی تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌ های نروژ شروع به اقدام کنند. این مرحله تحصیلی عمدتاً به زبان انگلیسی انجام می‌ شود و گستره وسیعی از رشته‌ های تخصصی در دانشگاه‌ های نروژ فراهم است. برای دریافت پذیرش در این مقطع، دانشجویان باید با استادان دانشگاه‌ های نروژ تماس بگیرند و توانایی جلب نظر یک استاد سوپروایزر را داشته باشند. دریافت پذیرش در این مقطع بسیار به رزومه علمی و تحقیقی افراد بستگی دارد. علاوه بر این، معمولاً نیاز به مدرک زبان آیلتس با نمره 7 و همچنین داشتن مقالات علمی و تحقیقی معتبر در رزومه وجود دارد.

دانشجویان باید مدارک خود را از اوایل دسامبر تا اواخر مارس سال تحصیلی به دانشگاه‌ ها ارائه دهند تا بتوانند پذیرش تحصیلی را دریافت کنند. مدت زمان دوره دکترا در نروژ معمولاً بین 3 تا 5 سال است. در این مقطع نیز هزینه تحصیل رایگان است و در صورت همکاری با استاد به انجام پروژه‌ های تحقیقاتی پرداخته شده و حقوق میانی بین 400 تا 500 هزار کرون نروژ نیز قابل دریافت است. اما باید توجه داشت که برای دریافت ویزای تحصیلی در این مرحله، علاوه بر سختی‌ های سفارت، داشتن استاد راهنما، مدرک زبان با نمره بالا، و معدل مناسب از دانشگاهی مناسب ضروری است.

اخذ پذیرش تحصیلی در نروژ

برای اخذ پذیرش تحصیلی در نروژ میتوانید با تکمیل فرم زیر نسبت به ارائه درخواست مشاوره توسط تیم دداپلای اقدام کنید. ما در تمامی مراحل در کنار شما هستیم تا بتوانیم پذیرش تحصیلی شما در کشور نروژ را به سریع ترین زمان و مناسب ترین روش انجام دهیم.  

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دسته بندی مهاجرت تحصیلی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت