دوره آزمون تومر

دوره آزمون تومر

آزمون تومر، آزمونی است که میزان تسلط به زبان ترکی برای ورود به مراکز تحصیلی و شغلی ترکیه را میسنجد. از واژه

ترکی Türkçe Öğretim Merkezi به معنی مرکز آموزش زبان ترکی، آمده است. در این آزمون مهارت شما در نوشتن

زبان ترکی، در کنار توانایی شنیداری و تشخیصی زبان ترکی سنجیده میشود.

ثبت نام در دوره آزمون تومر

من حمیده کریمی دکترای پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی از دانشگاه علوم پزشکی آنکارا از سال ۲۰۱۶ با قصد ادامه تحصیل به کشور ترکیه سفر کردم و یک سال زبان ترکی استانبولی را به صورت آکادمیک در مرکز تومر دانشگاه سلجوک خواندم و بعد از آن موفق به اخذ دیپلم ترکی استانبولی با نمره 96 شدم و در دانشگاه علوم پزشکی آنکارا شروع به تحصیل در مقطع دکترای تخصصی کردم. بعد از اخذ دیپلم ترکی استانبولی دوره های تدریس زبان ترکی استانبولی را در دانشگاه آنکارا گذراندم و هم اکنون با همسرم سیامک آقایی دکتری سازه از دانشگاه ییلدیز تکنیک استانبول به عنوان مدرس بین المللی در کشور ترکیه مشغول به آموزش زبان ترکی استانبولی برای فارسی زبانان هستیم.

در این مجموعه به معرفی آزمون تومر، لزوم یادگیری آزمون و منابع آزمون خواهم پرداخت و در پایان لیست قیمت های مربوط به آموزشگاه استاد را در اختیار دوستان علاقه مند به آموزش زبان ترکی استانبولی قرار میدهم.

مقدمه ای بر آزمون تومر:

آزمون تومر 2021 دروازه ورود به ترکیه محسوب میشود. کشوری که از بسیاری جهات مقصد جذابی برای سفر، مهاجرت شغلی و تحصیلی است. آب وهوای مدیترانه ای، فرهنگ نزدیک به ایرا ن در کنار امکان پیشرفت شغلی و تحصیلی پکیج فوق العاده ای است که هر فردی را به خود جذب میکند. هزینه های پایین زندگی و تحصیل در ترکیه را که به این پکیج اضافه کنیم میفهمیم که چرا ترکیه نه تنها برای ایرانی ها بلکه به صورت جهانی مقصدی جذاب است. برای ورود به ترکیه دانستن زبان ترکی استانبولی برای مراودات و ارتباطات روزمره و برای ورود به مراکز رسمی ضروری است. آزمون تومر یا TOMER مدرکی است که دریافت آن برای مهاجرت تحصیلی وشغلی به ترکیه لازم است. داشتن این مدرک میزان تسلط شما به زبان ترکی استانبولی را نشان می دهد، از این جهت، شرایط بهتری برای زندگی در ترکیه برایتان ایجاد میکند برای تحصیل در ترکیه داشتن سرتیفیکا و دیپلم ترکی استانبولی ضروری است. در ادامه نکات مهمی در ارتباط با مدرک تومرو منابع مورد نیاز برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را خواهم گفت.

برای درخواست ثبت نام در دوره آزمون تومر کافیست تا با ما در ارتباط باشید.

آزمون تومر چیست؟

 آزمون تومر، آزمونی است که میزان تسلط به زبان ترکی برای ورود به مراکز تحصیلی و شغلی ترکیه را میسنجد. از واژه ترکی Türkçe Öğretim Merkezi به معنی مرکز آموزش زبان ترکی، آمده است. در این آزمون مهارت شما در نوشتن زبان ترکی، در کنار توانایی شنیداری و تشخیصی زبان ترکی سنجیده میشود. بوسیله این آزمون میزان تسلط شما به خواندن و بیان مطالب چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی برای برقراری ارتباط بررسی میشود. در واقع هدف این آزمون این است که داوطلبی که قصد ورود به ترکیه به عنوان محصل یا شاغل را دارد، توانایی کافی برای برقراری ارتباط  و بیان منظور خود را داشته باشد. از این جهت این آزمون را میتوانیم مشابه تافل یا آیلتس در زبان انگلیسی در نظر بگیریم. دانشگاه آنکارا برگزار کننده اصلی آزمون تومر است. این دانشگاه، آزمون تومر را در شهرهای مختلف دنیا برگزار میکند. به غیر از دانشگاه آنکارا و نمایندگان آن، تعداد زیادی از متقاضیان در محل دانشگاه استانبول و در دانشگاه قاضی در این آزمون شرکت می کنند.

منابع آزمون تومر

  • کتاب استانبول : کتاب استانبول برای علاقه مندان به یادگیری زبان ترکی استانبولی به صورت آکادمیک طراحی شده است .
  • کتاب هیتیت
  • استفاده از دیکشنری پروفسور محمت کا نار
  • کتاب داستان هایی که براساس سطح زبان آموزان معرفی میشود

و نکته پایانی در ارتباط با کتاب استانبول است ( لطفا با دقت مطالعه کنید )

کتاب استانبول به سه سطح زیر یا به اصطلاح ترکی استانبولی Seviye تقسیم بندی میشود .

  • کتاب A1 و A2 سطح پا یه و مبتدی
  • کتاب B1 و B2 سطح متوسط
  • کتاب C1+ سطح پیشرفته

هر کتاب استانبول دارای ۶ درس یا به اصطلاح ترکی استانبولی ÜNIT است .هر درس به سه قسمت A1, B1, C1 تقسیم می شود. در هر درس زبان آموز باید چهار مهارت زبانی یعنی

  • Yazmaیا مهارت نوشتاری
  • Konuşmaیا مهاری گفتاری
  • Okumaیا مهارت خواندن
  • Dinlemeیا مهارت شنیداری

را به صورت همزمان باهم دنبال کند .

اما از مزایای کتاب استانبول به نسبت کتاب های هیتیت و یدی اقلیم این است که این کتاب بعد از کتاب هیتیت و با هدف اصلاح معایب کتاب هیتیت نوشته شده است. از جمله معایب کتاب هیتیت نداشتن نظم گرامری است و کتاب تمرین آن بدون توجه به سطح زبان آموز طراحی شده و بی نظمی گرامری و سخت بودن متون زبان باعث دلزدگی زبان آموز می شود. اما در کتاب استانبول نظم گرامری و همچنین سطح سوالات کتاب چالیشما یا کتاب تمرین با سطح کتاب درسی هم خوانی دارد.

 

سوالات متداول

آزمون تومر، آزمونی است که میزان تسلط به زبان ترکی برای ورود به مراکز تحصیلی و شغلی ترکیه را میسنجد. از واژه ترکی Türkçe Öğretim Merkezi به معنی مرکز آموزش زبان ترکی، آمده است. در این آزمون مهارت شما در نوشتن زبان ترکی، در کنار توانایی شنیداری و تشخیصی زبان ترکی سنجیده میشود.

برای ثبت نام با ما تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را تکمیل کنید. لطفا توجه داشته باشید که برای کلاس های گروهی لازم است اعضای هم گروهی خود را برای شرکت در کلاس مشخص کنید.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *