کشور ترکیه

بازدید: 409 بازدید

برخی مطالب مرتبط:

شرایط کلی کشور ترکیه

ترکیه در آناتولی در غرب اسیا قرار دارد و بخش کوچکی از آن در بالکان در اروپای جنوب شرقی قرار دارد.کشور ترکیه از قسمت شمال با دریای سیاه و ار قسمت شرق با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ایران، از سمت شمال شرقی با گرجستان ازقسمت  جنوب شرقی با عراق، از جنوب با سوریه و دریای مدیترانه، از غرب با دریای اژه، و از شمال غربی با یونان و بلغارستان مرز مشترک دارد. همچنین  قبرس در سواحل جنوبی کشور ترکیه واقع شده است.

آنکارا پایتخت سیاسی کشور ترکیه  و استانبول پایتخت فرهنگی کشور ترکیه است. زبان رسمی این کشور ترکیه ترکی استانبولی است و واحد پول این کشور  لیر میباشدهمانطور که میدانید اقتصاد ترکیه بر پایه صنعت توریسم و گردشگری مد وفشن، کشاورزی، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل و… استوار است. نرخ بیکاری در این کشور در آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۳.۹ درصد اعلام شده  است.

مهاجرت به ترکیه

در سالهای گذشته مهاجرت به کشور ترکیه به دلیل ارزانتر بودن زندگی و تحصیل به نسبت کشورهای اروپایی و همچنین نزدیک بودن شرایط  فرهنگی به کشور ایران یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی برای بسیاری از ایرانیان است.

امکانات تحصیلی و اجتماعی کشور ترکیه نزدیک به کشورهای اروپایی و سیستم حمل ونقل بسیار پیشرفته و ارزان  ازجمله قطار های سریع و السیر و اتوبوس ومترو و متروبوس کشور ترکیه را تبدیل به  مقصد بسیار خوبی برای مهاجرت کرده است.

دانشگاه های ترکیه مورد تایید کشورهای اروپایی و امریکا وکانادا است و از این جهت نگرانی برای ادامه تحصیل و مهاجرت به دیگر نقاط دنیا نیست.

در سالهای اخیر خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ترکیه باعث آسان شدن اخذ تابعیت ترکیه برای ایرانیان شده است.ایران دومین کشوری است که بیشترین آمار خرید ملک و سرمایه گذاری را در کشور ترکیه به خود اختصاص داده است.

شرایط مهاجرت به کشور ترکیه

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که هرکدام شرایط و مزایای مختص به خود را دارند. آشنایی  با روش‌های مهاجرتی  برای افرادی که قصد اخذ تابعیت ترکیه را دارند و یا می‌خواهند از ارزش پاسپورت ترکیه بهره‌مند شوند، مفید باشد. اگر قصد زندگی در کشور ترکیه را دارید میتوانید با گرفتن وقت مشاوره تخصصی  با اطمینان و بدون اتلاف وقت و هزینه به کشور ترکیه مهاجرت کنید.

برای مهاجرت به کشور ترکیه شش روش اصلی وجود دارد

  1. تحصیل

همانطور که میدانید  پس از ۴ سال تحصیل و یک سال کار در ترکیه می‌توانید برای  اقامت دائم ترکیه اقدام کنید.

  1. کار

برای مهارجرت ازطریق کار نیاز به جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری دارید که متخصصان ما در این بخش میتواندد به شما کمک کنند. همانطور که میدانید پس از پنج سال کار در کشور ترکیه میتوانید اقامت دائم ترکیه را کسب کنید.

3.سرمایه گذاری

سومین روش امن مهاجرتی روش سرمایه گذاری در کشور ترکیه است.6.روش‌های مختلفی وجود دارد مثلا سپرده گذاری، خرید اوراق قرضه دولتی و… اما به طور کلیپس از ۸ سال اقامت موقت از این طریق می‌توانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید

4.ازدواج

چهارمین روش ازدواج با یک تبعه ترک است و پس از سه سال ازدواج با یک تبعه ترک میتوانید برای اخذ اقامت دائم ترکیه درخواست دهید.

5.خرید ملک

میدانید که خرید ملک یکی از روش هایی است که زیر مجموعه سرمایه گذاری قرار دارد.خرید ملک سریعترین روش برای اخذ اقامت دائم کشور ترکیه است و از این جهت در حال حاضر پرطرفدارترین روش سرمایه گذاری محسوب میشود.با خرید ملک در ترکیه به ارزش ۴۰۰ هزار دلار می‌توانید ظرف ۳ الی ۶ ماه تابعیت ترکیه را کسب کنید.

6.پناهندگی

دوستان عزیز این روش را به هیچ عنوان به شما توصیه نمیکنیم. با ایرانیانی که اینجا پناهده هستند برخورد داشتیم و در مورد این موضوع حتمن مقاله ای در سایت برایتان مینویسیم.روش پناهندگی به هیچ عنوان روش درستی برای مهاجرت  به ترکیه نیست.

مزایای تحصیل در ترکیه

الان بیش از پنج سال هست ترکیه هستم.من و سیامک تجربه های متفاوتی از تحصیل در ترکیه داریم.دوتامون با هدف درس خوندن در دانشگاه دولتی اومدیم ترکیه و هر دومون موفق شدیم. براساس شرایطتشون توصیه هایی دارم .اولیش این هست که اگر زبان انگلیسیتون هر روز تقویت کنید و روی رزومتون کار کنید میتونین با استادای زیادی در ترکیه ارتباط بگیرین.یکسری از دانشگاه های ترکیه استاد خارجی مثلا از آلمان داره و اونها هم قطعا با استادای زیادی تو کشورهای دیگه ارتباط دارند و کار کردن باهاشون شانس آدمو برای پیدا کردن پوزیشن بعدی تو کشور بهتر بیشتر میکنه. دانشگاه های با رنکینگ بالا مثل خود دانشگاه آنکارا اساتیدش تو کشور دیگه یا یک دوره تحصیلی درس خوندند یا رفتند برای یک دوره ریسرچ و هنوز هم ارتباط دارند.انستیتوی سلول های بنیادی به جرات میگم هفتاد درصد استاداش تو امریکا یک دوره تحقیقات یا کورس گذروندند و اگر برین یه سر به رزومه هاشون بزنین اینو به وضوح میبینین. تو ترکیه دانشگاه ها همشون بورس اراسموس دارند اونم با دانشگاه های تاپ اروپا.خب اینم یه شانس بزرگ واسه ادامه مسیرتون و پیدا کردن پوزیشن بهتر.حالا میتونین هم تو مرحله کورس برین وهم تو مرحله استاژ و یا هر دوش حتی.دانشگاه های دولتی ترکیه شهریه خیلی پایینی دارن و کمیته محور هستند البته نمیگم قبولی راحته تو همش نه.مثلا دانشکده خودم این ترم یکدونه خارجی هم نگرفته و همه رو رد کرده.رفت و آمد به ایران راحتره به نسبت کشورهای دیگه و ویزا نمیخواد.به دانشجو کارت اتوبوس چهل درصد تخفیف میدن که اینم هزینه رو کم میکنه.بچه های دانشگاه های دولتی میتونن از خوابگاه های دانشگاه از ترم دوم به بعد استفاده کنند.

در دانشگاه هم اگر رزومه خوبی داشته باشین وبتونین استادتون قانع کنید میتونید به عنوان اسیستنت استاد شروع به فعالیت کنید و هم اینکه بورس دریافت کنید.بورسهایی مثل توبیتاک هم میتونید شرکت کنید که هم میتونین از مزایای مالی و هم معنویش مثل مقاله و شرکت در کنگره استفاده کنید.به نظرم اگر مسیر درست برین و زبان و رزومه قوی داشته باشین ترکیه میشه پله پرتاب شما به کشور بهتر و پوزیشن بهتر علمی.اینایی که نوشتم تجربه شخصی خودم بوده چون تونستم تو این مدت به بخشیش برسم و ممکن نظر دیگران فرق کنه.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

یکی از روش‌های مهاجرت به ترکیه مهاجرت  تحصیلی است و مهاجرت به ترکیه

یکی از روش‌های مهاجرت به ترکیه مهاجرت  تحصیلی است و مهاجرت به ترکیه روش بدون ریسک برای گرفتن اقامت موقت کشور ترکیه است و بعد ازآن میتوانید با چهار سال تحصیل در ترکیه و یک سال کار اقامت موقت خود را به شهروندی دائم تغییر دهید.تحصیل برای بچه ها از شش سالگی تا چهارده سالگی اجباری است. برای تحصیل در ترکیه در کلیه مقاطع باید معادلسازی صورت بگیرد که برای مدارس در آموزش پرورش و برای مقاطع دانشگاهی در اداره سازمان آموزش عالی ترکیه باید معادلسازی مدارک شما انجام شودو پس از معادلسازی شدن مدارک شما با سیستم آموزشی ترکیه مقطع تحصیلی شما به طور دقیقمشخص شده و میتوانید ادامه تحصیل دهید.

برای معادلسازی مدارکتان میتوانید از ما وقت مشاوره بگیرید.تیم ما در کلیه مقاطع و همچنین برای پزشکان و دندان پزشکان کار معادلسازی مدارک را انجام میدهد.

روش بدون ریسک برای گرفتن اقامت موقت کشور ترکیه است و بعد ازآن میتوانید با چهار سال تحصیل در ترکیه و یک سال کار اقامت موقت خود را به شهروندی دائم تغییر دهید.تحصیل برای بچه ها از شش سالگی تا چهارده سالگی اجباری است. برای تحصیل در ترکیه در کلیه مقاطع باید معادلسازی صورت بگیرد که برای مدارس در آموزش پرورش و برای مقاطع دانشگاهی در اداره سازمان آموزش عالی ترکیه باید معادلسازی مدارک شما انجام شودو پس از معادلسازی شدن مدارک شما با سیستم آموزشی ترکیه مقطع تحصیلی شما به طور دقیقمشخص شده و میتوانید ادامه تحصیل دهید.

برای معادلسازی مدارکتان میتوانید از ما وقت مشاوره بگیرید.تیم ما در کلیه مقاطع و همچنین برای پزشکان و دندان پزشکان کار معادلسازی مدارک را انجام میدهد.

 

انواع مدارس در ترکیه

  1. مدارس دولتی

با گرفتن اقامت موقت ترکیه میتوانید فرزندانتان را در مدارس ترکیه به صورت رایگان ثبت نام کنید.همانطور که میدانید تحصیل در کشور ترکیه رایگان است.

  1. مدارس خصوصی

تمام مدارس خصوصی ترکیه علاوه بر زبان ترکی استانبولی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم تحصیل در حال آموزش است.برای کسانی که دوست دارند فرزندانشان همزمان به دوزبان مسلط بشود مدارس خصوصی را توصیه میکنیم.کیفیت آموزش و امکانات آموزشی در مدارس خصوصی ترکیه بالاتر از مدارس دولتی است.

3.مدارس بین المللی ترکیه

این مدارس چندزبانه است و برای کسانیکه قصد مهاجرت به دیگر کشورها را دارند بسیار عالی است.

4.مدارس ایرانی

در کشور ترکیه دو مدرسه فجر در استانبول و مدرسه بیست و دو بهمن در آنکارا با سیستم آموزش پرورش ایران پیش میرود. سیستم  آموزشی آن‌ها کاملا منطبق با مدارس داخل ایران است و همچنین  کل کادر آموزشی این مدارس، از دبیران آموزش و پرورش ایران هستند. این نوع از مدارس برای افرادی که پس از یک دوره اقامت در بهترین شهرهای ترکیه قصد بازگشت به ایران  و یا رفتن به دیگر کشورهای دنیا را دارند گزینه خوبی است و میتوانید از طریق همین مدارس ایران هم به دیگر کشورهای دنیا مهاجرت کنید.سیستم آموزش و پرورش ایران در کل دنیا مورد قبول است.

برای ثبت نام در مدارس ترکیه میتوانید مشاوره تخصصی در این زمینه را رزرو کنید.

دسته بندی ترکیه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت