تحصیل رشته موسیقی در ترکیه

بازدید: 340 بازدید
تحصیل در رشته موسیقی در ترکیه

تحصیل در رشته موسیقی در ترکیه یک جذابیت خاص برای افراد زیادی در ایران دارد. اکثر دانشگاه‌ های معتبر ترکیه این رشته تحصیلی را با کیفیت بالا ارائه می‌ دهند. برای ورود به این دوره‌ ها، متقاضیان باید در آزمون ورودی دانشگاه‌ های ترکیه شرکت کرده و نمره مورد نیاز را کسب کنند. در ادامه همراه دد اپلای باشید تا به بررسی تحصیل رشته موسیقی در ترکیه بپردازیم.

تحصیل رشته موسیقی در ترکیه چه مقاطعی را شامل می شود؟

در حوزه تحصیل رشته موسیقی در ترکیه باید گفت که در سه مقطع اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

در مقطع لیسانس یا همان کارشناسی، سه دوره اصلی وجود دارد که همگی به اخذ مدرک لیسانس منجر می‌ شوند:

  1. دوره Single: در این دوره، تمرکز بر روی دروسی قرار دارد که به طور مستقیم به حوزه موسیقی ربط پیدا می کنند.
  2. دوره ترکیبی: این دوره شامل بخش‌ های مختلفی است و بخش قابل توجهی از واحد‌ها به مسائل مرتبط با حوزه‌ های دیگر اختصاص دارد.
  3. دوره مشترک: این دوره واحد‌هایی را شامل می‌ شود که از بخش‌ های دیگر گرفته شده اما با تأکید بر ارتباطات بین رشته‌ای در حوزه موسیقی قرار دارند.

همچنین، امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه موسیقی در دانشگاه‌ های ترکیه وجود دارد. هر یک از این مقاطع با امکانات و فرصت‌ های خاص خود، به دانشجویان این امکان را می‌ دهند که در عرصه موسیقی به تخصص خود پی ببرند.

چه گرایش هایی برای تحصیل رشته موسیقی در ترکیه وجود دارد؟

هر یک از مؤسسات آموزش موسیقی در ترکیه برنامه‌ های آموزشی متنوعی را ارائه می‌ دهند و زمینه‌ های اصلی موسیقی خود را به طور متفاوت تعریف می‌ کنند. گرایش‌ های مختلف موسیقی در دوره‌ های مختلف در دانشگاه‌ های ترکیه ارائه می‌ شوند. در زیر، به توضیح برخی از این گرایش‌ ها برای تحصیل رشته موسیقی در ترکیه می‌ پردازیم:

تحصیل در رشته موسیقی در ترکیه
تحصیل در رشته موسیقی در ترکیه
  1. مدیریت هنر در ترکیه: برخی از مدارس موسیقی در ترکیه لیسانس موسیقی را در زمینه مدیریت هنر یا مدیریت هنرهای نمایشی ارائه می‌ دهند. این برنامه‌ ها دانشجویان را برای کار در ترویج موسیقی در دانشگاه و سازمان‌ ها آماده می‌ سازند. دروس شامل مباحث اقتصاد، حسابداری، امور مالی، قانون، بازاریابی و آمار به همراه دروس موسیقی می‌ شوند. فارغ‌ التحصیلان این گرایش می‌ توانند در زمینه‌ های بازاریابی، روابط عمومی، برنامه‌ ریزی، توسعه، بهره‌ برداری، جمع‌ آوری پول و آموزش در حوزه‌ های مختلف هنر به کار بروند.
  2. مطالعات جاز در ترکیه: مطالعات جاز یکی از سخت‌ ترین و خاص‌ ترین زمینه‌ های موسیقی در ترکیه است. این گرایش به عنوان یک بخش مجزا در برخی از دانشگاه‌ ها مورد بررسی قرار می‌ گیرد. این دوره شامل دروس خصوصی، بداهه نوازی، کامپوزیت و ارکستر، تاریخ موسیقی، تئوری، ترکیب و تنظیم علاوه بر دروس عمومی و انتخابی مرتبط با جاز است.
  3. آموزش موسیقی در ترکیه: این گرایش برای افرادی مناسب است که می‌ خواهند عشق و علاقه‌ مندی خود به موسیقی را به دانشجویان دیگر منتقل کنند. واحدهای درسی مشترک بین گرایش‌ های مختلف موسیقی بسیار است و شامل دروسی چون شناخت و یادگیری سازها، تئوری موسیقی، شناخت دستگاه‌ ها و قطعات موسیقی، تاریخ موسیقی، روانشناسی، مدیریت فضای هنری و موارد دیگر است.

پذیرش در رشته موسیقی در داشگاه های ترکیه

شرایط ورود به دوره‌ های موسیقی در ترکیه از یک دانشگاه تا دانشگاه دیگر و حتی از یک دوره به دوره دیگر متفاوت است. برای پذیرش در دانشگاه‌ های ترکیه، بیش تر موارد نیازمند شرکت در آزمون‌ های ورودی هستند. این آزمون‌ ها عمدتاً شامل بخش‌ های تئوری موسیقی و شنیداری می‌ شوند. علاوه بر این، دانشگاه‌ ها به مهارت‌ های عملکرد نیز توجه دارند.

برخی از دانشگاه‌ ها هنگام مصاحبه نیز از داوطلبان خواسته‌اند تا مهارت اجرای زنده‌شان را نشان دهند. بنابراین، لازم است که اطلاعات دقیق و موثقی در مورد شرایط و آزمون‌ های ورودی جمع‌ آوری کرده و به طور کامل برای این فرآیند آماده شوید.

همچنین، زبان تحصیل در دوره‌ های موسیقی نیز باید به یکی از زبان‌ های آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی یا انگلیسی تسلط داشته باشد. بیش تر دانشگاه‌ ها از زبان انگلیسی برای تدریس استفاده می‌ کنند، لذا مهارت در این زبان می‌ تواند امتیاز افزوده به درخواست شما باشد.

قبل از هر چیز، شرکت در آزمون‌ های زبان معترفانه مهم است. مثلاً شرکت در آزمون آیلتس و ارسال نمرات به دانشگاه مورد نظر، یکی از مراحل اساسی برای پذیرش خواهد بود. همچنین، باید مطالب مربوط به مدارک معادل و نحوه ارسال آن‌ها را از وب‌ سایت دانشگاه‌ ها یا اطلاعیه‌ های آن‌ ها جستجو کرده و اطلاعات لازم را جمع‌ آوری کنید.

در نهایت، برای بهبود مهارت‌ های زبانی خود، می‌ توانید در دوره‌ های آموزش زبان قبل از تحصیل در ترکیه شرکت کنید. این دوره‌ ها به شما کمک خواهند کرد تا سطح مهارت‌ های زبانی خود را افزایش دهید و به راحتی در محیط تحصیلی ترکیه تعامل کنید.

 

مطالب مرتبط:

زمان پذیرش دانشگاه های ترکیه

شهریه رشته موسیقی برا ی دانشجویان بین المللی
سال تحصیلی 2024-2023 دانشگاه های استانبول

نام دانشگاه گرایش زبان تحصیل طول تحصیل(سال) شهریه سالیانه شهریه سالیانه با بورس
دانشگاه توپ کاپی استانبول Music ترکی 4 $3,900 $1,950
دانشگاه نیشانتاشی استانبول Music ترکی 4 $7,481 $2,950
دانشگاه آیدین استانبول Music Education ترکی 4 $4,000 $3,600
دانشگاه اکان استانبول Music ترکی 4 $6,500 $3,750
دانشگاه اکان استانبول Musicology ترکی 4 $6,500 $3,750
دانشگاه هالیچ استانبول Classical Music ترکی 4 $4,000 $3,800
دانشگاه بیلگی استانبول Music ترکی 4 $8,100 $6,885
دانشگاه باهچه شهیر استانبول Music ترکی 4 $12,000 $8,200
دانشگاه باهچه شهیر استانبول Music Technology ترکی 4 $12,000 $8,200
دانشگاه مدیپل استانبول Turkish Music Art ترکی 4 $6,500 $5,200
دسته بندی ترکیه مهاجرت تحصیلی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت