پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل

بازدید: 429 بازدید
پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل
علاقه بسیاری از دانشجویان بین‌ المللی، به‌ ویژه در کشورهای خاورمیانه، به تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر ترکیه متمرکز شده است. شناخت دقیق از شرایط و روش‌ های ورود به این دانشگاه‌ ها برای این دانشجویان بسیار اهمیت دارد. فرآیند پذیرش در دانشگاه‌ های ترکیه به دو شیوه انجام می‌ شود: با آزمون ورودی و بدون آزمون ورودی. در دانشگاه‌ هایی که بدون آزمون ورودی دانشجو پذیرش می‌ کنند، معدل تحصیلی دانشجویان ملاک اصلی می‌ باشد. بنابراین در این مقاله به بررسی پذیرش دانشگاه‌ های ترکیه با معدل، می پردازیم. همچنین، ارائه راهنمایی‌ های مفیدی برای افراد علاقمند به تحصیل در این دانشگاه‌ ها را نیز ارائه می دهیم.
بنابراین با عدم کسب نمره مطلوب در آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌ های ترکیه، نباید ناامید شوید. اگر آرزوی تحصیل در رشته مورد علاقه‌ تان را دارید، هنوز فرصتی برای شما وجود دارد. با توجه به امکان تحصیل در دانشگاه‌ های ترکیه با شرط معدل، می‌ توانید به رویاهای خود دست یابید. در این مقاله، تمرکزمان بر معرفی شرایط تحصیلی با شرط معدل در دانشگاه‌ های ترکیه است که می‌ تواند به شما در تحقق اهدافتان کمک کند.

پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل

شرایط آموزشی دانشگاه‌ های ترکیه با رعایت معدل، بیانگر جایگاه استراتژیک برجسته این کشور در نقشه جهانی است. با وجود موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود، ترکیه با آمیخته شدن تمدن‌ های شرق و غرب، فرهنگی متنوع و بی‌ن ظیری را به جامعه جهانی معرفی کرده است. طبیعت زیبا و تنوع‌ های فصلی این سرزمین همچنین به افتخارات آن افزوده است.

هزینه‌ های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بهبود یافته است و این امر ترکیه را به مقصدی پرطرفدار برای افراد مهاجر تبدیل کرده است.

این شرایط باعث شده تا ترکیه دومین کشور جهان از نظر دسترسی به خدمات آموزش عالی شناخته شود. در پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل، می‌ توان با ارائه مدرک دبیرستان (مدرک مقطع قبل)، با توجه به معدل خود، در دانشگاه‌ های ترکیه تحصیل کرد، بدون اینکه نگران آزمون ورودی دانشگاه باشید.

در دانشگاه‌ های ترکیه، معیار اصلی برای قبولی بدون نیاز به آزمون ورودی، معدل آخرین مقطع تحصیلی شماست (پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل). برای دستیابی به مقطع کارشناسی در ترکیه، ضروری است که معدل دبیرستان و پیش دانشگاهی شما در حد مطلوبی باشد. هرچند که میزان دقیق معدل مورد نیاز برای ورود به دانشگاه بدون آزمون در هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی معدل 14 به بالا برای بسیاری از دانشگاه‌ های ترکیه قابل قبول است.

در مورد شرایط سنی برای ورود به دانشگاه‌ های ترکیه بدون آزمون، محدودیت خاصی وجود ندارد و شما در هر سنی می‌ توانید برای تحصیل در این دانشگاه‌ ها درخواست دهید. با این حال، توصیه می‌ شود تا پیش از ارسال درخواست، شرایط سنی مورد نیاز برای ورود به دوره مورد نظر خود را با دقت بررسی کنید.

پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل
پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل

برای درک بهتر فرصت‌ های آموزشی در ترکیه، بایستی اطلاعات لازم را در مورد مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه‌ های این کشور داشته باشید. اگر قصد پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل را دارید، باید مدارک زیر را آماده کنید و در صورت ضرورت، آن‌ ها را ترجمه نمایید:
  1. مدرک دبیرستان
  2. کارنامه و ریز نمرات دوره دبیرستان
  3. کپی پاسپورت
  4. گواهی معادل‌ سازی اخذ شده از اداره آموزش و پرورش ترکیه یا سفارت ترکیه در کشور مبدأ
  5. تصویر پاسپورت
  6. عکس‌ های پرسنلی

دانشگاه‌ های دولتی ترکیه با شرط معدل، به عنوان مقصدی محبوب برای تحصیلات بسیاری از دانش‌ آموزان شناخته می‌ شوند. دانشجویان در این دانشگاه‌ ها با هزینه‌ای معقول، می‌ توانند در رشته‌ های مختلف از جمله علوم پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند.

دانشگاه های ترکیه با شرط معدل

1- یکی از فرصت های پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل دانشگاه کوجالی است. این دانشگاه از سال 1992 با تأسیس 6 دانشکده، 1 مدرسه حرفه‌ای و 3 مؤسسه، به عنوان یکی از مراکز برجسته علمی و آموزشی در ترکیه شناخته می‌ شود. دانشگاه کوجالی با 15 مرکز تحقیقاتی و کاربردی و 28 واحد تحقیقاتی و کاربردی، در فعالیت‌ های تحقیق و توسعه (R&D) نقش مهمی دارد. این دانشگاه بیش از 81000 دانشجو را میزبانی می‌ کند و رشته‌ های متنوعی از جمله پزشکی، مهندسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات، روان‌ شناسی، دندانپزشکی و بسیاری دیگر را در مقاطع مختلف ارائه می‌ دهد.

2- دانشگاه کاتب چلبی ازمیر که در سال 2011 تأسیس شده است، با 12 دانشکده، 3 مدرسه تحصیلات تکمیلی و 1 مدرسه حرفه‌ای، همچنان در توسعه و پیشرفت خود ادامه می‌ دهد. این دانشگاه رشته‌ های متعددی از جمله دندان پزشکی، داروسازی، معماری، تجارت و مدیریت، مهندسی و علوم اسلامی را ارائه می‌ دهد.

3- دانشگاه حاجت تپه در آنکارا پایتخت ترکیه و با تأسیس در سال 1967، یکی از مراکز برجسته در آموزش پزشکی در کشور است. این دانشگاه با 12 دانشکده و خدمات آموزشی گسترده، برنامه‌ های تحصیلی متنوعی ارائه می‌ دهد و مدارک تحصیلی آن توسط وزارت علوم و بهداشت ایران تأیید شده است.

4- دانشگاه آبانت عزت بایسال در شهر بولو ترکیه قرار دارد و از سال 1992 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه با 17 دانشکده و 1 مؤسسه و 8 مدرسه حرفه‌ای در رشته‌ های مختلف از جمله کشاورزی، معماری، هنر، دندانپزشکی، اقتصاد، مهندسی و علوم دارویی، خدمات آموزشی متنوعی ارائه می‌ دهد و برخی از دروس به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌ شود.

پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل
پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل

دانشگاه های خصوصی ترکیه با شرط معدل

هزینه های مرتبط با تحصیل در دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه بر اساس معدل و شرایط متفاوت، می‌ تواند بین 3000 تا 30000 دلار در سال باشد. در کنار شهریه تحصیلی، هزینه‌ هایی مانند اجاره مسکن، خوراک و سایر هزینه‌ های زندگی نیز وجود دارد که در برخی موارد توسط دانشگاه تسهیل شده است. در ادامه، به بررسی تعدادی از دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه که پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل را ارئه می دهند، می‌ پردازیم.

1- دانشگاه تد (TEDU)، یکی از دانشگاه‌ های جوان و پویای آنکارا است که از سال 2012 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه با دانشکده‌ های مختلف در زمینه‌ های معماری، هنر و علوم، اقتصاد و مدیریت، مهندسی و زبان انگلیسی، فرصت‌ های فراوانی را برای دانشجویان خود فراهم می‌ کند. عضویت در برنامه اراسموس نیز یکی از امتیازات این دانشگاه است که به دانشجویان این امکان را می‌ دهد که در دانشگاه‌ های عضو این برنامه در سراسر جهان تحصیل کنند.

دانشگاه باشکنت، اولین دانشگاه خصوصی در زمینه علوم بهداشتی در ترکیه است که از سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرده است. با تمرکز بر رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مهندسی، این دانشگاه با استفاده از مراکز پزشکی و تحقیقاتی خود، در تولید علم و پیشرفت علمی تاثیر گذار است.

دانشگاه اتیلیم از سال 1997 فعالیت خود را آغاز کرده و اکثر رشته‌ های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌ دهد. با 40 رشته مختلف در زمینه‌ های مختلف مانند مهندسی، حقوق، مدیریت، هنرهای زیبا، طراحی و معماری و سایر رشته‌های علومی، این دانشگاه بیش از 500 دانشجوی بین‌ المللی از 50 کشور مختلف جهان را در خود جذب کرده است.

دانشگاه یدی تپه، از دانشگاه‌ های پرطرفدار و محبوب در میان متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور است. این دانشگاه با ده دانشکده مختلف و تمرکز بر رشته‌های گوناگون از جمله دندانپزشکی، داروسازی، هنر و علوم، حقوق، اقتصاد و مدیریت، ارتباطات و معماری، ارائه خدمات آموزشی با کیفیت را برای دانشجویان فراهم می‌ کند.

پذیرش دانشگاه های ترکیه با معدل- دد اپلای

موسسه دد اپلای به عنوان یک مؤسسه معتبر با مجوز رسمی، خدمات گسترده‌ای را در زمینه ثبت نام آزمون‌های ورود به دانشگاه‌های ترکیه، نگارش و ویرایش انگیزه‌نامه، درخواست نگارش توصیه‌نامه، درخواست نگارش ریسرچ پروپوزال، ثبت نام بورسیه‌های کشور ترکیه، دنکلیک یا معادل‌سازی مدارک در ترکیه، نگارش متن ایمیل مکاتبه با اساتید، نگارش رزومه به زبان انگلیسی، تهیه لیست اساتید برای اپلای، سفارش گرفتن راندوو اقامت، درخواست ثبت نام در سامانه میخک و گرفتن وقت سفارت و مشاوره را ارائه می‌دهد. این موسسه با تیم متخصص و مجرب خود در همه مراحل مهاجرت تحصیلی به شما همراهی می‌کند و از آغاز تا پایان مراحل، از جمله ثبت نام، مشاوره‌ی تخصصی و ارائه راهنمایی‌های دقیق، مشتاقانه از شما حمایت می‌کند تا رویاهای تحصیلی و مهاجرتی شما به واقعیت تبدیل شود.
دسته بندی دانشگاه های ترکیه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت