دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه

دنکلیک یا معادل سازی در ترکیه

در ترکیه، مفهوم “Denklik” به معادل سازی مدارک تحصیلی اشاره دارد. دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه فرآیندی است که افراد با مدارک تحصیلی از خارج از ترکیه می ‌توانند اسناد خود را معادل سازی کنند تا بتوانند در سیستم آموزشی ترکیه شرکت کنند یا به عنوان معیاری برای شغل‌ ها و ادارات مختلف در ترکیه استفاده کنند.

سفارش دنکلیک را به دداپلای بسپارید

معادلسازی مدرک در ترکیه

در این مقاله به بررسی دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه می پردازیم. نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی در مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف متفاوت است و بستگی به کشور مورد نظر دارد. در بعضی از کشورها، ممکن است نیازی به معادل سازی مدارک تحصیلی نداشته باشید، اما در برخی دیگر نیاز به این معادل سازی و تطابق مدارک تحصیلی با سیستم آموزشی مقصد دارید. به عنوان مثال:

  1. کشورهای اروپایی: در بسیاری از کشورهای اروپایی، معمولاً نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی وجود دارد. شما باید مدارک تحصیلی خود را به یک مرکز معتبر ارزیابی تحصیلی ارسال کنید تا معادل آنها با سیستم آموزشی مقصد تایید شود.
  2. ترکیه: نیاز به دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه نیز دارید.
  3. کانادا: در کانادا، شما باید مدارک تحصیلی خود را در معتبر ترین سازمان، ترجمه و ارزیابی کنید. این سازمان در بسیاری از موارد، واحدهای تحصیلی شما را با واحدهای معادل در کانادا مقایسه می ‌کند.

دنکلیک یا معدل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه چیست؟

در ترکیه، مفهوم “Denklik” به معادل سازی مدارک تحصیلی اشاره دارد. دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه فرآیندی است که افراد با مدارک تحصیلی از خارج از ترکیه می ‌توانند اسناد خود را معادل سازی کنند تا بتوانند در سیستم آموزشی ترکیه شرکت کنند یا به عنوان معیاری برای شغل‌ ها و ادارات مختلف در ترکیه استفاده کنند.

برای انجام فرآیند دنکلیک، شما باید به وزارت آموزش و پرورش ترکیه (Milli Eğitim Bakanlığı) مراجعه کنید و درخواست معادل سازی مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید. این وزارتخانه پس از بررسی مدارک شما، تعیین می‌کند که مدرک شما با مدارک ترکیه‌ای چگونه معادل است و آیا شما می ‌توانید از آن در ترکیه استفاده کنید یا نه.

معمولاً فرآیند دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه در مقاطع مختلف مانند دیپلم، لیسانس کارشناسی ارشد و دکترا انجام می ‌شود. همچنین، می‌توانید برای اطلاعات دقیق ‌تر و دستورالعمل ‌های رسمی در مورد دنکلیک با همکاران ما در دد اپلای در ارتباط باشید.

برای درخواست خدمات معادل سازی مدارک در ترکیه فرم پایین صفحه را تکمیل کنید.

دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه چگونه انجام می شود؟

معادلسازی مدارک تحصیلی در ترکیه
معادلسازی مدارک تحصیلی در ترکیه

 فرآیند دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه به منظور تایید معادل آنها با مدارک ترکیه‌ای توسط وزارت آموزش و پرورش ترکیه انجام می ‌شود. برای انجام این فرآیند، شما می ‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تهیه مدارک مورد نیاز: ابتدا باید تمامی مدارک تحصیلی خود را که می‌خواهید معادل سازی کنید، تهیه کنید. این مدارک شامل دیپلم، مدارک کارشناسی، ارشد، دکترا و غیره می ‌شود.
  2. ترجمه مدارک: اگر مدارک شما به زبانی غیر از ترکیه باشند، آنها را به زبان ترکیه ترجمه کنید. ترجمه باید توسط یک مترجم حرفه‌ای و تایید شده انجام شود.
  3. ارتقاء مدارک (اختیاری): در بعضی موارد، اگر مدارک شما نیاز به ارتقاء داشته باشند (مثلاً تطابق با سیستم آموزشی ترکیه)، شما ممکن است به موسسات آموزش عالی در ترکیه مراجعه کنید تا این ارتقاء انجام شود.
  4. مراجعه به وزارت آموزش و پرورش: پس از تهیه و ترجمه مدارک، باید به وزارت آموزش و پرورش ترکیه مراجعه کرده و درخواست دنکلیک خود را ارائه دهید. شما باید فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید و مدارک تحصیلی و ترجمه‌ها را به همراه مدارک ارتقاء (اگر مورد نیاز باشد) ارائه دهید.
  5. پرداخت هزینه: برای انجام فرآیند دنکلیک، شما باید هزینه ‌های مرتبط را پرداخت کنید. مبلغ هزینه‌ها ممکن است بسته به نوع مدرک و فرآیند متغیر باشد.
  6. انتظار برای تایید دنکلیک: پس از ارسال مدارک و پرداخت هزینه، شما باید منتظر تایید فرآیند دنکلیک توسط وزارت آموزش و پرورش ترکیه باشید. این فرآیند ممکن است مدت زمانی طولانی به خصوص در دوره‌ های پر متقاضی باشد.
  7. دریافت گواهی دنکلیک: پس از تایید، شما گواهی دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه خود را از وزارت آموزش و پرورش ترکیه دریافت می ‌کنید. این گواهی نشان می ‌دهد که مدارک تحصیلی شما معادل مدارک ترکیه‌ای می ‌باشند.

توجه داشته باشید که فرآیند دنکلیک، ممکن است بسته به نوع مدرک، مرحله تحصیلی و… متغیر باشد. بهتر است با وزارت آموزش و پرورش ترکیه یا سفارتخانه ترکیه در کشور خود تماس بگیرید تا مشخصات دقیق فرآیند را برای مدرک خود بدانید.

آیا دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه هزینه ای دارد؟

بله، فرآیند دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه هزینه ‌هایی دارد. هزینه‌ ها ممکن است متغیر باشد و بستگی به نوع مدرک، مرحله تحصیلی و… داشته باشد. هزینه‌ ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. هزینه برای ترجمه مدارک: اگر مدارک شما به زبانی غیر از ترکیه باشند، شما باید هزینه ترجمه آن ها توسط یک مترجم حرفه‌ای بپردازید.
  2. هزینه سفارت: سفارت ایران جهت تایید مدارک هزین دریافت می کند.
  3. هزینه برای انجام فرآیند دنکلیک: وزارت آموزش و پرورش ترکیه برای انجام فرآیند دنکلیک هزینه‌ای از شما دریافت نمی ‌کند. 

برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد هزینه ‌های مرتبط با فرآیند دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه، بهتر است با وزارت آموزش و پرورش ترکیه یا سفارتخانه ترکیه در کشور خود تماس بگیرید. همچنین، همکاران ما در دد اپلای به شما در دریافت اطلاعات دقیق و انجام این مراحل کمک می کنند.

سوالات متداول

دنکلیک یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه فرآیندی است که افراد با مدارک تحصیلی از خارج از ترکیه می ‌توانند اسناد خود را معادل سازی کنند تا بتوانند در سیستم آموزشی ترکیه شرکت کنند یا به عنوان معیاری برای شغل‌ ها و ادارات مختلف در ترکیه استفاده کنند.

کافیست تا فرم زیر را تکمیل کنید تا سفارش معادسازی مدارک خود را ثبت کنید.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *